Koncept Reggio Emilia je sodoben koncept predšolske vzgoje, katerega cilj je vzgojiti otroke v kritične mislece in varuhe demokracije. Temelji na človekovih in otrokovih pravicah, demokratičnih vrednotah, na pojmovanju, da je otrok kompetenten, ima velikanske ustvarjalne zmožnosti ter moč za odkrivanje in raziskovanje sveta, ki ga obdaja.

Temelje pedagoškega koncepta Reggio Emilia predstavljajo naslednja izhodišča:

  • vpetost vrtca v kulturo okolja,
  • različnost otrok,
  • razvoj in uporaba vseh čutov v spoznavnem procesu,
  • spodbujanje in omogočanje različnih oblik izražanja,
  • prednost učenja pred poučevanjem,
  • kakovostna interakcija in komunikacija,
  • timsko delo vzgojiteljev in ostalih delavcev v vrtcu,
  • projektno delo,
  • dokumentacija in arhiviranje izdelkov ter življenja in dela v vrtcu,
  • prostori v vrtcu oz. prostor, ki omogoča stike med odraslimi in otroki.

V vrtcu Cepetavček smo pričeli z uvajanjem nekaterih elementov Reggio Emilia koncepta. Uvajali jih bomo tudi v letošnjem šolskem letu.

Spremembe so/bodo opazne na naslednjih področjih:

  • Strokovne delavke se povezujemo med seboj, izmenjujemo mnenja, skupaj bomo načrtovale in evalvirale delo
  • Projektna dela bomo načrtovale skupaj,  vanja bomo vključevale tako starše kot tudi lokalno okolje.
  • Pri svojem delu se bomo trudile upoštevati prednost učenja pred poučevanjem. Z otroki bomo veliko raziskovali, poskušali in se tako  skupaj učili.
  • V vrtcu bomo upoštevale različnost otrok, dejavnosti bomo prilagajale manjšim skupinam posameznih otrok. V dejavnosti bomo vključevale vsa čutila.
  • Povezovale se bomo z lokalnim okoljem.
  • Vse šolsko leto bomo dejavnosti načrtno in intenzivno dokumentirale.
  • Igralnice bomo urejali skupaj z otroki, prestavljali pohištvo, dodajali in odvzemali kotičke …
Dostopnost